شهادت

یه خرده با شهدا

شهادت

یه خرده با شهدا

وصیت نامه سید هادی نصر الله(پسر سید حسن نصر الله)

نوجوانی بیش نبود. اما عاشق پیوستن به نیروهای مقاومت. بالاخره آرزویش برآورده شد. او در نبرد با دشمن ترین دشمنان خدا شربت شهادت نوشید و سندی شد بر افتخارات شیعه.

آنها که دم از نبرد با اسرائیل میزدند هیچ کدام اینگونه وارد میدان نشدند. اما سید بزرگوار مقاومت، دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله اولین رهبر مقاومت بود که فرزندش را به قربانگاه فرستاد. سید هادی نصرالله فرزند گرامی ایشان در یکی از عملیاتهای مبارزان لبنانی و در زمانی که جنوب این کشور در اشغال اسرائیل بود به شهادت رسید.
مقام معظم رهبری پیام تسلیتی خطاب به سید بزرگوار مقاومت ارسال نمودند و به ایشان تسلی دادند.


سید هادی در قسمتهایی از وصیتنامه اش که قبل از شهادت تنظیم نمود اینگونه می گوید:


بسم الله القاصم الجبارین
رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی
شهادت میدهم که هیچ خدایی جز الله نیست و او واحد است و شریکی ندارد...
درود و سلام بر اشرف مخلوقات خدا، محمد و خاندان مطهرش. سلام بر تمامی انبیا و فرستادگان و راستگویان و اوصیا خدا. سلام بر بانوی بزرگوارم حضرت فاطمه زهرا (س) سلام بر آقا و سرورم اباعبدالله و بر روح مطهر فرزندان و یارانش.

سلام بر حضرت قائم، حجت منتظرعج لالله سلام بر روح مقدس اما م خمینی (ره). سلام بر امام و رهبر بزرگ، سید علی خامنه ای حفظه الله سلام بر رهبر امت حزب الله. سلام بر سید شهیدان مقاومت اسلامی، سیدعباس موسوی و شیخ شهیدان مقاومت، شیخ راغب حرب. سلام بر شهدای اسلام و شهیدان مقاومت اسلامی. سلام و رحمت خداوند و برکات او بر همه شما.

حمد و ستایش خداوند که ما را بر دینش هدایت کرد. و از شیعیان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و از دوستداران بانوی کوثر، فاطمه زهرا که برترین درودها و سلامها بر او باد و از پیروان و دوستداران قلبی رسول خدا (ص) و امام حسن و امام حسین (ع)، سید جوانان اهل بهشت قرار داد.

از خداوند مسئلت دارم که آنان را شفیع ما و همه مسلمانان در روز قیامت قرار دهد. پس از سلام و درود، وصیتنامه خویش را برای شما مینویسم:
به لطف و یاری پروردگار، اکنون یکی از مجاهدین مقاومت اسلامی هستم. و با هدف آزادی و دفاع از دین خداوند متعال و حفظ حرمت دین، به این جمع پیوسته ام.

از خداوند طلب میکنم که شهادت در راهش را روزیِ من گرداند. ستایش خدایی که مرا موفق گردانید تا پس از کسب رضایت پدرم مبنی بر ترک درس و تحصیل، برای پیوستن به واحدهای مجاهدین مقاومت اسلامی به این سعادت دست پیدا کنم و یکی از رزمندگان و جهادکنندگان امت حزب الله باشم.

خدا را شاکرم که مرا پذیرفت تا به این سعادت نائل شوم که در ارتفاعات و کوههای عظیم جنوب از پرچم دین و ولایت و امت مسلمان و از کودکان و پیران و همه مردم مظلوم دفاع کنم و بتوانم در برابر دشمنان خدا و مردم، این جرثومه فساد رژیم صهیونیستی به قیام واجب برخیزم و از دو راه پیروزیِ باعزت و شهادت در راه خدا، به یکی نائل شوم.


پدر عزیزم. آقا و سرورم، مولا و امینم، رهبر، استاد و مرشدم. سلام بر تو که هم پدرم بودی، هم سرورم، هم رهبرم و هم امینم. درودی از صمیم قلب بر شما میفرستم. سلام بر تو آن هنگام که زاده شدی، رشد کردی، قیام کردی وآن هنگام که مینشینی و آن هنگام که قرائت میکنی، هنگامی که سخن میگویی و خطبه میخوانی، هنگامی که میخوابی و هنگامی که برمیخیزی.

سلامی از اعماق وجودم بر تو باد. سلام و اشتیاق قلبی ام بر تو که عطر پیامبر از وجودت به مشام میرسد. پدرم. همانا تو مرا تربیت کردی، آموختی و ارشادم کردی. و انشاءالله با حسن ظن تو، در آینده نیز همینگونه خواهم بود. پدرم. شما را فقط به دعا سفارش میکنم و از شما درخواست دارم که روز قیامت شفیع من باشی. روزی که انسان از پدرش، صاحب و فرزندش فرار میکند.

ملتمسانه و خاضعانه از شما خواهش دارم و برایتان دعا میکنم. دعا برای حفظ رهبری مقاومت اسلامی و امت حزب الله. دعایی خالصانه برای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای، و سفارش میکنم که همچنان از او حمایت و پشتیبانی معنوی، روحی و جانی داشته باشید که این حمایت، نه نیاز او، که برای خودتان است.

مادر عزیزم! سلام و درود خداوند باریتعالی بر تو باد. ای کسی که سرپرستم هستی و هر روز صبح برای توفیقم دعا میکنی. و مرا ثبات قدم و ادب آموختی. از تو خواهش میکنم که مرا حلال کنی و به هیچ وجه در سوگم لباس سیاه بر تن نکنی و محزون و غمناک نشوی، خواهر و برادران عزیزم. جواد، زینب و محمدعلی. سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما عزیزان. شما را به تقوای الهی در کارهایتان سفارش میکنم...
خدای ناکرده پدر را ناراحت و عصبانی نکنید که پدرمان نزد امام قائد سید علی خامنه ای و امام منتظر حضرت قائم عج لالله جایگاهی عظیم، شأنی برجسته و درجه ای بسیار عالی دارد.

به همه تان سفارش میکنم که مجالس عزا را برای ابا عبدالله الحسین در خانه هاتان برگزار کنید. اشکهایتان فقط برای مصائب اهل بیت (ع) و مصائب حضرت زهرا (س) باشد و بس.
بسیار ذکر خداوند را به جای آورید و بر اولیا و ائمه اش توسل جویید و کلام مقدس آنان را قرائت کنید. برای مجاهدان مقاومت اسلامی، این مردان عظیم عصر، این حاملان پرچم قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع)، اینان که وارثان شجاعت امیرالمؤمنین علی (ع) و مشتهای حسینی، هستند دعا کنید.

برادران مجاهدم در مقاومت اسلامی: بسیار زیاد از خداوند تمنا و خواهش کردم که بتوانم در کنار شما و در خدمتتان باشم. در خدمت شما مردان الهی. سلام بر شما دلیرمردان، روزی که زاده شدید و روزی که شهید میشوید. سلام بر خاک مقدسی که قدمهای مبارک شما بر آنجا نهاده شد و از خونتان سیراب گشت.

ای مردان، مردان سازنده مجد، عزت و کرامت امت، امت محمد بن عبدالله، امت علی و زهرا (س). و ای برپا دارندگان پرچم عزت و پیروزی و پرچم حق و عَلَمِ اسلام ناب محمدی.
فجر با صوت گلوله های شما، و صبح با ندای خون حسینیِ شما طلوع میکند، و زمین از خون شما سیراب خواهد شد. نورانیت خورشید، تلألوی شماست و زیبایی طبیعت از جمال و زیبایی تان. سلام بر ارواح مطهرتان که به سوی آسمان و ملکوت اعلی عروج میکند. همچنان با روحیه ای عالی پیش بروید و همواره صالحانه راه را ادامه دهید.

همگی شما برادران مجاهد را به صبر و بردباری سفارش میکنم. شما خوب میدانید که اگر شما سختی میکشید، همه برادرانتان این درد را میکشند، پس دستهایتان را ملتمسانه رو به آسمان بالا برید و فریاد زنید: یا فاطمة الزهرا (س).


به شما توصیه میکنم، که سخنان و کلام رهبر حزب الله را به خوبی گوش کرده و به آن عمل کنید، و از تکلیفی که حضرت امام خامنه ای و دبیر کل حزب الله لبنان جناب سید حسن نصرالله بر دوشتان گذاشته اند، به خوبی مراقبت و حمایت کنید، که اطاعت شما از آنان، اطاعت از امام مهدی منتظر است. از شما خواهش دارم که مرا حلال کنید. و التماس دارم که در دعاهای خویش، مرا فراموش نکنید.
ابوحسن سید هادی نصرالله


  • محمد باقر خداقلیزاده

نظرات  (۱)

  • غلامرضا پیرامون
  • یازهرا سلام الله علیه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی